Tworzycie jeden sześcioosobowy zespół redakcyjny przygotowujący poradnik dla uczniów szkoły podstawowej na temat uczenia się. Trudno jednak pracować w dużym zespole, dlatego podzielcie się zagadnieniami i najpierw pracujcie w parach. Każda para opracuje dwa zagadnienia.
W czasie zajęć pozalekcyjnych będziecie wymieniać się doświadczeniami, aby wszyscy znali wszystkie zagadnienia. Na wykonanie wszystkich zadań macie 5 tygodni.
W czasie zajęć pozalekcyjnych będziecie wymieniać się doświadczeniami, aby wszyscy znali wszystkie zagadnienia. Na wykonanie wszystkich zadań macie 5 tygodni.
Tydzień I i II
Praca w parach
- Zapoznajcie się z materiałami i wspólnie dokonajcie ich selekcji. Wybierzcie to, co jest dla Was ważne, przydatne i zrozumiałe. Systematycznie notujcie na blogu.
- Spróbujcie zastosować w praktyce wybrane techniki. Przygotujcie własne przykłady.
Zagadnienia do wyboru przez pary
- Jak funkcjonuje nasz umysł? Jak wykorzystać naturalne możliwości mózgu w uczeniu się: tworzeniu sieci skojarzeń. Jak sporządzać mapy myśli? Do czego mogą się przydać?
- Jak działa pamięć? Dlaczego zapominamy? Techniki i strategie zapamiętywania. Haki pamięciowe, słowa – klucze, łańcuchowa metoda skojarzeń. Jak techniki pamięciowe mogą pomóc w nauce (nawet ortografii)?
- Jak ćwiczyć czytanie? Różne strategie czytania.
- Jak przygotować się do publicznych wystąpień?Jak prezentować?
- W jaki sposób przyswajamy informacje (drogą wzrokową, słuchową, dotykając, czy poruszając się w przestrzeni). Uczenie się poprzez zmysły. Style uczenia się. Określanie własnych stylów uczenia się.
- Opracujcie i przeprowadźcie ankietę na temat sposobów uczenia się w naszej szkole. Wyniki zaprezentujcie innym.
Tydzień III
Praca w zespole ( w czasie zajęć pozalekcyjnych)
Praca w zespole ( w czasie zajęć pozalekcyjnych)
- Wymieńcie się doświadczeniami. Upewnijcie się, że wszystko rozumiecie i potraficie wykorzystać. Odwołajcie się do własnych doświadczeń i zapiszcie przykłady zastosowania poznanych technik.
- Stwórzcie słowniczek pojęć związanych z uczeniem się.
- Zaplanujcie poradnik – kolejność artykułów, tytuły, objętość itp…
Tydzień IV
Praca w parach
Zredagujcie artykuły w edytorze Word. Przekażcie je do korekty nauczycielowi. Opiszcie źródła, z których korzystaliście.
Praca w parach
Zredagujcie artykuły w edytorze Word. Przekażcie je do korekty nauczycielowi. Opiszcie źródła, z których korzystaliście.
Tydzień V
Praca w zespole ( w czasie zajęć)
Poradnik umieśćcie na Bloggerze.
Pamiętajcie, że w razie trudności możecie liczyć na pomoc moją, szkolnego pedagoga i bibliotekarek.