Proces



Tworzycie jeden sześcioosobowy zespół redakcyjny przygotowujący poradnik dla uczniów szkoły podstawowej na temat uczenia się. Trudno jednak pracować w dużym zespole, dlatego podzielcie się zagadnieniami i najpierw pracujcie w parach.  Każda para opracuje dwa zagadnienia.
W czasie zajęć pozalekcyjnych będziecie wymieniać się doświadczeniami,  aby wszyscy znali wszystkie zagadnienia. Na wykonanie wszystkich zadań macie 5 tygodni.

Tydzień I i II
Praca w parach
  1. Zapoznajcie się z materiałami i wspólnie dokonajcie ich selekcji. Wybierzcie to, co jest dla Was ważne, przydatne i zrozumiałe.  Systematycznie notujcie na blogu.
  2. Spróbujcie zastosować w praktyce wybrane techniki. Przygotujcie własne przykłady.
Zagadnienia do wyboru przez pary
  1. Jak funkcjonuje nasz umysł? Jak wykorzystać naturalne możliwości mózgu w uczeniu się: tworzeniu sieci skojarzeń. Jak sporządzać mapy myśli? Do czego mogą się przydać?
  2.  Jak działa pamięć? Dlaczego zapominamy? Techniki i strategie zapamiętywania. Haki pamięciowe, słowa – klucze, łańcuchowa metoda skojarzeń. Jak techniki pamięciowe mogą pomóc w nauce (nawet ortografii)?
  3. Jak ćwiczyć czytanie? Różne strategie czytania.
  4.  Jak przygotować się do publicznych wystąpień?Jak prezentować?
  5. W jaki sposób przyswajamy informacje (drogą wzrokową, słuchową, dotykając, czy poruszając się w przestrzeni). Uczenie się poprzez zmysły. Style uczenia się. Określanie własnych stylów uczenia się.
  6. Opracujcie i przeprowadźcie ankietę na temat sposobów uczenia się w naszej szkole. Wyniki zaprezentujcie innym.
Tydzień III
Praca w zespole ( w czasie zajęć pozalekcyjnych)
  1. Wymieńcie się doświadczeniami. Upewnijcie się, że wszystko rozumiecie i potraficie wykorzystać. Odwołajcie się do własnych doświadczeń i zapiszcie przykłady zastosowania poznanych technik.
  2. Stwórzcie słowniczek pojęć związanych z uczeniem się.
  3. Zaplanujcie poradnik – kolejność artykułów, tytuły, objętość itp…
Tydzień IV
Praca w parach

Zredagujcie artykuły w edytorze Word. Przekażcie je do korekty nauczycielowi. Opiszcie źródła, z których korzystaliście.

Tydzień V
Praca w zespole ( w czasie zajęć)

Poradnik umieśćcie na Bloggerze.

Pamiętajcie, że w razie trudności możecie liczyć na pomoc moją, szkolnego pedagoga i bibliotekarek.